18 de desembre 2024 - 19:30 / 21 de desembre 2024 - 18:00
Unió Excursionista de Vic
Carrer de la Riera, 22
Preu Federat 58 € i no Federat 62 €
PRESENTACIÓ
Aquesta jornada tècnica es dirigeix a totes aquelles persones que es mouen en terreny hivernal nevat, practicant l’esquí de muntanya, raquetes de neu, snowrunning, alpinisme…
Pretén divulgar el món de la neu i de les allaus, identificar els perills que comporta i minimitzar-los en la mesura del possible.
Es tractarà fonamentalment el rescat de grup, o sigui, la recerca de la víctima d’una allau amb els mateixos mitjans del grup que participa en la sortida.
NIVELL ESPORTIU MÍNIM
En tractar-se d’un curs monogràfic hi haurà una part teòrica i una sortida pràctica. Tot i no ser una jornada molt exigent físicament, sí que es demana que estigueu preparats per estar tot un dia sobre la neu i que pugueu fer uns 500 metres de desnivell de forma autònoma a la muntanya amb esquís o raquetes preferentment.
MATERIAL OBLIGATORI PER CURSETISTA
-Roba d’abrigar hivernal
-Sonda, pala i DVA amb piles per sobre del 80%
-Casc
Part d’aquest material es pot llogar a la Unió Excursionista Vic i/o botigues d’esports especialitzades.
NORMES DEL CURS
-Places, mínim 7 cursetistes i màxim 12.
-Caldrà tenir la llicència esportiva de la FEEC any 2024, tipus C/D/E, o tramitar una assegurança temporal pels dies del curs.
-Edat mínima de 16 anys complerts. Els menors de 18 anys hauran de presentar l’autorització signada pels pares o tutors.
-La direcció del curs es reserva el dret de modificar el programa, si les condicions nivometeorològiques ho aconsellen.
-Els viatges i els àpats aniran a compte de l’alumne.
RÀTIO INSTRUCTOR / ALUMNE
La relació és d’un instructor per cada sis alumnes.
PROGRAMA
Dimecres 18 de desembre a les 19:30
Jornada teòrica – Sala d’actes de la Unió Excursionista Vic
Presentació del curs i dels objectius
La neu, transformació i cohesió
Allaus, com es desencadenen, tipus i conseqüències. Elecció de l’itinerari més segur
Interpretació d’informacions BPA, ATES i Evaluator. Material de recerca: DVA, sonda i pala
Rescat en grup
Recerca amb DVA Sondatge
Paleig estratègic primers auxilis
Dissabte 21 de desembre
Jornada pràctica – lloc i hora a determinar en funció de la neu Protocol del DVA
Reconeixement de l’entorn, evidències
Recerca primària, secundària i terciària autorescat, supòsit allau en grup reduït
Recerca simple i introducció a la recerca multivíctima
Sondatge
Paleig estratègic
Simulacre de rescat
Bons hàbits en l’ús del medi natural
Direcció del curs: Fermí Tanyà
Tècnics: Lluís Santanach
Tots els instructors són membres de l’Escola Catalana d’Alta Muntanya-ECAM
Les devolucions per baixa només es podran cursar fins a deu dies abans del tancament del curs. Fora d’aquest termini es generarà un val.
INSCRIPCIONS
Cal inscriure’s al curs a través del web www.unioexcursionistavic.org i efectuar el pagament electrònic amb targeta fins a arribar al màxim de places disponibles o bé a secretaria fins a la data límit de dimecres 11 de desembre de 2024 a les 19 h.
Les places s’adjudicaran per ordre d’inscripció i pagament.
Objectius
Recerca de la víctima d’una allau amb els mateixos mitjans del grup que participa en la sortida.