La Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya (FEEC) organitza el VII Congrés Excursionista Català a Alp (Cerdanya) de l’1 al 4 de maig de 2025. L’objectiu d’aquest esdeveniment és debatre sobre l’estat actual de les entitats, les activitats i els esports relacionats amb l’excursionisme i la muntanya en general.
Aquesta és una trobada d’entitats excursionistes catalanes que va celebrar la seva primera edició a Lleida l’any 1911. Posteriorment, a Manresa (1912), Tarragona (1914), Barcelona, Reus i Girona (1977), Terrassa (1981), i Lleida i Barcelona (2011). Aquell any, la FEEC va ser l’encarregada d’organitzar el Congrés.
Enguany, de nou, la Federació torna a promoure aquesta trobada de les entitats excursionistes catalanes amb el propòsit de dialogar sobre l’actualitat del món del muntanyisme. Amb aquesta idea, el Congrés es vertebrarà sobre tres eixos principals: una mirada de futur, la formació constant i les entitats excursionistes com a eina de país. Aquests temes es tractaran en taules rodones, ponències, tallers i trescs amb la finalitat de dotar d’eines a les entitats i fer arribar l’estat actual de l’excursionisme a tots els públics. Totes les activitats, a excepció dels trescs, tindran lloc al Teatre Casino d’Alp.
Programa detallat del VII Congrés Excursionista Català
Des de la FEEC, convidem a totes les entitats, clubs excursionistes i amants de la muntanya a assistir al VII Congrés Excursionista Català. Tot i ser un esdeveniment gratuït, cal que feu la vostra inscripció a les diferents temàtiques de la trobada. A més, si voleu assistir al sopar de gala del dissabte dia 3 de maig, és necessari realitzar-ne el pagament.
Inscripcions al VII Congrés Excursionista Català
Al web del Congrés trobareu tota la informació ampliada. Igualment, podeu consultar una llista d’allotjaments de la zona, així com propostes de rutes per a fer durant aquests dies.