FEEC Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya

Notícies - 26/10/2023

La selecció catalana competirà entre els millors del món a la riba del llac Garda

Curses per Muntanya Curses per Muntanya Seleccions catalanes

La Selecció Catalana de Curses per Muntanya tancarà la temporada aquest cap de setmana competint a la clàssica Limone Extreme Skyrace. La prova és la gran final de les Skyrunner World Series, on Júlia Garriga (Calella Marxa) i Ivan Calvo (CEM la Cameta Coixa) s’han classificat després d’aconseguir els resultats durant la temporada.

Els dos esportistes de la selecció catalana disputaran una cursa amb els millors corredors i corredores per muntanya del món a la riba del llac Garda des d’on sortirà i arribarà la prova italiana.

Enguany la cursa tindrà un exigent recorregut circular de 22km de distància i un desnivell positiu acumulat de 2.055m amb començament i final a la localitat de Lungolago Marconi, ubicat a Limone sul Garda.

Ivan Calvo en la cursa que obria la temporada a Matheysins.

Una cursa d’skyrunning real on després de dos quilòmetres pels carrers del centre de la ciutat, s’arriba a Reamòl. A partir d’aquí comença una ascensió molt exigent que porta primer a Punta Larici i després cap al Passo Rocchetta. Passant per Nembra Bassa s’arriba a Cima Mughera, es continua pel camí 101 en fals nivell (cap a Baita Segala) fins arribar al camí que porta al cim de la cursa, el Monte Carone, pujant 285 graons. Des del cim es baixa i després es reprèn el lleuger desnivell fins a la cruïlla de Traversole. Aquí comença l’últim tros de pujades i baixades per arribar a Dalco. L’última baixada per retrocedir cap a la població de Limone és el clàssic camí núm. 112 on es veu ja la recompensa de tota la temporada.

Una vertical de premi

La selecció catalana de Curses per Muntanya participarà també en la cursa vertical que portarà als esportistes fins a la Cima de Mughera (1.161m) després de superar els 4KM i 1.094md+ que separen aquest cim del llac Garda.

El seleccionador català, Pere Rullan, s’emporta fins a terres italianes un equip que barreja experiència i joventut amb la participació de dos juniors com són: Iu Net (Trail Xics Montseny) i Jan Torrella (UEC Bagà), l’actual campiona de la Copa de Verticals; Mireia Hernàndez (CE Terrassa) i la sub23 i campiona estatal; Laia Montoya (Club Esp. 2 X 2 Santpedor). Un equip carregat de talent i ganes, que tot i no competir per la general de la temporada, lluitarà per la victòria parcial a la cursa italiana.

El mateix seleccionador, Pere Rullan, i el tècnic, Fernando Rosa, participaran a l’assemblea anual de l’ISF  (Federació Internacional d’Skyrunning) que se celebrarà a Limone Sul Garda.

L’expedició marxarà aquest mateix divendres al matí de l’aeroport del Prat cap a Milà on posteriorment enllaçarà via carretera direcció Limone sul Garda.