FEEC Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya

Foto: Montse Martínez
Foto: Montse Martínez

La selecció catalana de Curses per Muntanya ha debutat a la Copa del Món de l’especialitat a la cursa de la Calamorro Skyrace que s’ha disputat a terres andaluses.

L’equip català ha acabat la cursa amb bon regust de boca i destacant novament el paper dels més joves de la classe.

El debutant, Aniol Pujiula (GECA), ha aconseguit creuar la meta en vuitena posició amb el mateix temps que tot un veterà, Jan Margarit, que ha estat novè. Pujiula ha realitzat una cursa molt intel·ligent, regulant les forces, tot i que la distància de més de 27Km, era força exigent pels més joves. Aniol Pujiula ha finalitzat tercer en la classificació U23, on el seu company de selecció i els últims anys de Centre de Tecnificació de Curses per Muntanya, LLuis Puigvert (CE Girona) ha finalitzat quinzè a la general i quart U23.

Xavi Sabastià (Club Alpí Virtual) va creuar la meta en 46a posició, sense poder fer la seva millor cursa però treient sempre l’esperit competitiu que el caracteritza.

En categoria femenina, Júlia Garriga (Team Gozalbo) va ser la millor catalana aconseguint entrar dins del top 10 de la cursa. Garriga va fer una cursa molt sòlida i es va situar entre les deu escollides a la línia de meta.

Laia Calzada (CE Madteam) va fregar el top 10 però va tancar, un debut més que meritori, amb la quinzena posició a la general. La jove guanyadora de la Copa Catalana de Curses per Muntanya de l’última edició, va aconseguir una molt bona quarta posició U23, en la seva cursa de debut internacional amb la selecció.

La creu de la jornada va ser per la Cèlia Balcells (Team Gozalbo) que com a conseqüència d’una lesió al turmell va haver d’abandonar la cursa andalusa.

La Calamorro Skyrace es va celebrar en horari de tarda i amb una humitat molt alta que va perjudicar a la majoria de corredors i corredores.

El seleccionador català, Fernando Rosa, ha destacat el bon paper de l’equip en el seu debut aquesta temporada i l’esforç dels components de la selecció en la cursa a Calamorro.

La selecció tornarà a la Copa del Món el pròxim 7 juny a Gorges du Tarn (França).